A Pénzügyi Békéltető Testület
Hova fordulhatok, ha panaszom van? Mi az a Pénzügyi Békéltető Testület?
A Pénzügyi Békéltető Testület az MNB által működtetett, bíróságon kívüli, alternatív vitarendezési fórum, mely a fogyasztók és a bankok, pénzintézetek között létrejött jogviták peren kívül rendezésével foglalkozik, hasonlóan a "rendes" Békéltető Testülethez, amely polgárjogi kérdésekben, cégek és magánszemélyek közötti vitákban lát el hasonló szerepet.
A PBT hatáskörébe csak a magyarországi ügyfelek és bankok, egyéb hitelintézetetek, biztosítók, pénztárak, pénzügyi vállalkozások, befektetési szolgáltatók tartoznak.
Nem foglalkoznak a fogyasztói csoportokkal kapcsolatos jogviták rendezésével (amikből sajnos szintén van bőven).
A felek célja, hogy bíróságon kívül rendezzék vitájukat.
A Testület célja a felek közötti békés megegyezés.
Feltétele, hogy korábban a fogyasztó, hitelfelvevő megkísérelje a vitás ügyet rendezni a pénzügyi szolgáltatóval szemben, melyet igazolni is szükséges.
Ezért nagyon fontos, hogy amennyiben vitás helyzet támad köztünk és a bank között, írásban tegyünk panaszt, kérjünk írásos választ, megoldást kérésünkre, panaszunkra, a törvényileg megszabott határidőn belül. Ha ez nem vezet eredményre, akkor forduljunk a Békéltető Testülethez.
De ha problémája akadt - előzetesen forduljon hozzánk! Szakértő tanácsokkal segítünk, hogy hatékonyan tudja képviselni érdekeit. Az első konzultáció díjmentes!
06-70-560-6059
info@starwork.hu